Interesy ekonomiczne klubu

Dbanie o interesy w piłce nożnej może każdej ze stron przynieść wiele korzyści, więc nie należy dziwić się stałemu wzrostowi liczby inwestorów gotowych do wejścia w świat profesjonalnego sportu. Mało kiedy można zarobić tak wiele wspierając narciarzy biegowych czy nawet tenisistę - wchodząc w posiadanie klubu piłkarskiego, można zacząć prowadzić takie same działania marketingowe i zarządzać strategicznie wartością, jak w przypadku każdej innej korporacji. Umiejętne mianowanie menadżerów i zmiany w organizacji pozwalają często ograniczyć bezsensowne wydatki. Niekiedy nowa siła w klubie kompletnie zmienia podejście do skautingu i przestaje wydawać zgodę na absurdalne transfery trzydziestolatków szukających pracodawcy z głębokimi kieszeniami. Inne kluby wręcz przeciwnie - zamiast postawić na tworzenie własnej armii juniorów i inwestowanie w akademię piłkarską oraz boiska treningowe, wolą płacić krocie znanym i lubianym piłkarzom, którzy może na boisku nie gwarantują sukcesu, ale ich obecność w zespole natychmiast przekłada się na wzrost sprzedaży biletów albo koszulek z ich numerem na plecach. Podejść do zarządzania klubem jest tak wiele, jak wiele jest pomysłów na biznes. Niektóre firmy skazane są na porażkę przez zadłużenie, inne przez nieodpowiedzialnych menadżerów a jeszcze inne po prostu działają w złym czasie i miejscu.

error: Content is protected !!